Akihabara.cz


Autor Téma: Programování  (Přečteno 49933 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Gurthfin

  • Veterán
  • *****
  • Karma: +69/-23
  • Madao Maven
Re:Programování
« Odpověď #15 kdy: 07. Červenec 2011 - 17:27:35 »
 josi: funguje diky

Benda_11: naozaj vietnamske riesenie..xDD ale vdaka za \\.. funguje.

EDIT: tak uz je moj Subtitle Shaker hotov, kto by chcel roztriast svoje titulky, ako to mame v OP Steins;Gate, tak mu mozem poslat pomocku, co to vyrazne zlahci
« Poslední změna: 07. Červenec 2011 - 18:24:27 od Gurthfin »

Offline Tigr

  • Sledovač
  • **
  • Karma: +9/-0
  • Fansuber teoretik
Re:Programování
« Odpověď #16 kdy: 07. Červenec 2011 - 23:42:37 »
Gurthfin: Chápu to správně, že lepíš floating-point číslo ze dvou intů? Nebylo by lepší to číslo mít jako float/double i „uvnitř“ a tisknout to pomocí fout << fixed << setprecision(2) << cislo? Nevím, co tam s tím počítáš, ale takhle se mi to zdá podobný Saigon jako to, co navrhl Benda :-)

Offline Benda_11

  • Admin
  • Veterán
  • *******
  • Karma: +215/-32
  • Live a life in RL
Re:Programování
« Odpověď #17 kdy: 07. Červenec 2011 - 23:46:44 »
Gurthfin: Co že jsi to udělal? Nějak to moc nechápu... A nebo pokud jo, tak to má být prográmek na karaoke? Jestli jo, docela by mě to zajmalo, jelikož něco podobného s karoke jsem si dělal i já za pomůcku... Sice s tím nedokážu dělat fapulózní karaoke jako dělá Ayako, ale i tak se s tím dají dělat psí kusy.

Offline Gurthfin

  • Veterán
  • *****
  • Karma: +69/-23
  • Madao Maven
Re:Programování
« Odpověď #18 kdy: 08. Červenec 2011 - 00:28:03 »
len to nahodne meni suradnice o 1 od stredu na vsetky smery (+/-)  na casovej osi. Cize to vytvori napriklad 30 riadkov, kde kazdy riadok bude posunuty o vami zvoleni cas a nahodne sa mu hodi pozicia v rozsahu absolutna 1.
Priklad:
Pociatocna pozicia (500,300)
Pociatocny cas: 1 minuta, 30 sekund, 54 milisekund
Pocet skokov: 30
Interval skoku: 5ms

Vystup:
Kód: [Vybrat]
Dialogue: 0,0:1:30.54,0:1:30.59,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.59,0:1:30.64,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.64,0:1:30.69,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.69,0:1:30.74,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.74,0:1:30.79,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.79,0:1:30.84,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.84,0:1:30.89,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.89,0:1:30.94,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.94,0:1:30.99,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:30.99,0:1:31.04,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.04,0:1:31.09,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.09,0:1:31.14,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.14,0:1:31.19,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.19,0:1:31.24,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.24,0:1:31.29,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.29,0:1:31.34,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.34,0:1:31.39,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.39,0:1:31.44,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.44,0:1:31.49,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.49,0:1:31.54,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.54,0:1:31.59,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.59,0:1:31.64,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.64,0:1:31.69,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.69,0:1:31.74,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.74,0:1:31.79,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,301)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.79,0:1:31.84,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.84,0:1:31.89,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.89,0:1:31.94,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(499,299)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.94,0:1:31.99,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(501,300)}Priklad
Dialogue: 0,0:1:31.99,0:1:32.04,Credits,,0000,0000,0000,,{\pos(500,300)}Priklad

staci to len skopcit a vlozit do titulkov. Skratka pozicia titulkov sa meni kazdych 5ms, cize to vyzera ako by sa triasli. Hovorim jednoducha vecicka. Zajtra asi pridam moznost nie len o 1 ale o zolenu hodnotu by sa mohli posuvat.

EDIT: teraz pozeram, ze minuty a hodiny sa zapisuju nie zle, lebo som to skusal a islo, ale nie v dvojciselnom stave... hmm.. musim nad tym este zapracovat.
« Poslední změna: 08. Červenec 2011 - 00:36:14 od Gurthfin »

Offline Tigr

  • Sledovač
  • **
  • Karma: +9/-0
  • Fansuber teoretik
Re:Programování
« Odpověď #19 kdy: 08. Červenec 2011 - 15:48:17 »
Hmm, to mi připomíná titulkový framework v Pythonu, na kterém teď dělám :-) Asi bych na to šel přes políčko Effect, kam bych si u titulku napsal třeba „shake:1,50“, program by mi ten titulek zakomentoval a za něj by mi rozkopíroval kusy po 50 ms, které vyplní čas toho původního titulku, s náhodným posunutím o 1 px. Myšlenka je taková, že si to v Aegisubu nastavím a pak to jen „naslepo“ proženu programem, nemusím otevírat texťák nebo ručně počítat, jak počet skoků mám dát, abych se trefil do konce titulku.

Mimochodem, ty skoky, co jsi napsal, jsou po 5 cs = 50 ms.

Offline Gurthfin

  • Veterán
  • *****
  • Karma: +69/-23
  • Madao Maven
Re:Programování
« Odpověď #20 kdy: 08. Červenec 2011 - 16:56:08 »
nevedel sem, ze sa to da aj cez efekty. V podstate o karaoke nic neviem, a toto bola len nahoda. V podstate som chcel urobit nieco, co by sa priblizilo creditsu u openingu Steins;Gate, lebo ten efekt co je tam rozhodne neviem urobit. Mno, len najprv som to robil rucne .. do 700 riadkov vlazat pozicie nie je sranda. Aspon som si precvicil C++.  Skusim nieco tazsie.

diky za opravu casu, ani ma to netuklo, ze sa to rovna vlastne 50ms

Offline Gurthfin

  • Veterán
  • *****
  • Karma: +69/-23
  • Madao Maven
Re:Programování
« Odpověď #21 kdy: 10. Červenec 2011 - 18:03:40 »
predtym, nez sa do niecoho pustim sa radsej spytam. Ako sa da upravit casovanie u .ass ak su "akcelerovane" titulky (chyba pri prepocte FPS) To znamena, ze ze kazdy casovy usek je posunuty o konstantny cas. cize casovy usek 1 = 0, cas usek 2 = +1, cas usek 3 = +2, cas usek 4 = +3... cize jednoduche posunutie o -1 nepomoze. Mozem napisat program, ktory si vypocita rozdiel medzi aktualnym casovanim a skutocnym casovanim, z toho podla vzorca urobi koeficient a nim potom vynasobia vsetky casy, cim by sa malo docielit zrovnanie.

Offline Benda_11

  • Admin
  • Veterán
  • *******
  • Karma: +215/-32
  • Live a life in RL
Re:Programování
« Odpověď #22 kdy: 10. Červenec 2011 - 18:09:12 »
Titulky bych exportnul do srt...
Vzal bych třeba obyčejný subtitleswork a je tam nástroj na zkorektování fps, napíšeš původní a pak nové a on ti to projede a všechny časy přepočte...
Takže teorická rovnice by měla být asi následovná ((starý_čas * staré_fps) / nové_fps) = nový_čas
A pak by mělo klasické +1 a nebo -1 na sekundách fungovat dle libosti.

Offline Gurthfin

  • Veterán
  • *****
  • Karma: +69/-23
  • Madao Maven
Re:Programování
« Odpověď #23 kdy: 10. Červenec 2011 - 18:40:41 »
ale takto pridem o kopu vymozenosti v ass. Niekto si dal pracu s efektami, poznamkami atd. tak mu to nechcem zabit konverziou do srt.

Offline Tigr

  • Sledovač
  • **
  • Karma: +9/-0
  • Fansuber teoretik
Re:Programování
« Odpověď #24 kdy: 10. Červenec 2011 - 22:04:43 »
Aegisub: File > Export > Transform framerate.

Offline FaraonX

  • Starý kořen
  • ****
  • Karma: +58/-16
  • なんくるないさ
Re:Programování
« Odpověď #25 kdy: 11. Červenec 2011 - 03:05:23 »
Gurthfine, co se týče tvorby karaoke, tak většinou se v .ass dělají jen lehké věcičky a tam kde lidé koulí očima a slintají si na klávesnici, tak to se dělá v after effectu.
Ale samozřejmě i s .ass se dají dělat opravdu hezká karaoke. Ti trošku starší ví, že Prasátko jednou napsal (nebo někde sehnal) a hodil na web necelých 100 různých .ass generátorů karaoke celé napsané v PHP. Taky proč se s tím dělat v C++, když PHP je o tolik lehčí, že? ;-) Když tak jsem ti poslal link na PM.
A taky si pročti Aegisubský fórum, ušetříš si tak dost práce.

Jinak ta vaše řešení jsou vskutku zajímavá a to jsem si myslel, že píšu kódy jak prase. Tohle ale dává věcem novou dimenzi. :D

Offline Gurthfin

  • Veterán
  • *****
  • Karma: +69/-23
  • Madao Maven
Re:Programování
« Odpověď #26 kdy: 11. Červenec 2011 - 14:13:50 »
Jinak ta vaše řešení jsou vskutku zajímavá a to jsem si myslel, že píšu kódy jak prase. Tohle ale dává věcem novou dimenzi. :D

To je caro programatorskej roboty. Ked programatorovi nieco nejde, alebo nieco nevie za pouzitia standartnych prostriedkov, tak si predsa nezufa. Naprogramuje to vlastnym sposobom... ;D

Na ten generator sa pozriem.. urcite si v tych prikladoch nieco najdem, nieco pokombinujem a nieco z toho vylezie.  S touto vetou ale nemozem suhlasit "Taky proč se s tím dělat v C++, když PHP je o tolik lehčí, že? ;-) " Lebo o PHP viem len to, co mi povedal spoluziak a ze sa to podoba C++. Inak o nom nemam sajnu, lebo na strednej ma namiesto do vypoctarskej triedy supli do telekomunikacii, takze PHP a SQL ma obisli, za co by som im teraz vykrutil krky.  >:( :(

Ak by mal niekto nejaky napad na program na upravu titulkov, ale nieco lahke a uzitocne, tak mi ho popiste, potrebujem si trochu precvicit C++ a hlavne Input/Output zo suboru, lebo na to som lavy, lebo na tu (v knihe poslednu) kapitolu som sa skoro nikdy nedostal. A taktiez programatori, ak by ste mali nejake teoreticke rady ohladne tejto tematiky, rad by som sa nechal poucit.


« Poslední změna: 11. Červenec 2011 - 15:46:23 od Benda_11 »

Offline Benda_11

  • Admin
  • Veterán
  • *******
  • Karma: +215/-32
  • Live a life in RL
Re:Programování
« Odpověď #27 kdy: 11. Červenec 2011 - 15:46:31 »
To mě tak připomíná, že bych si do svého karaoke programu mohl dát offsetové pozicování a časování pro statické skákání písma...

FaraonX: Ani nevíš jak je někdy něco lehčí udělat ťamanským řešením (20řádků kódu) než na to použít specializovanou funkci.

Offline Gurthfin

  • Veterán
  • *****
  • Karma: +69/-23
  • Madao Maven
Re:Programování
« Odpověď #28 kdy: 05. Září 2011 - 14:14:36 »

Offline Benda_11

  • Admin
  • Veterán
  • *******
  • Karma: +215/-32
  • Live a life in RL
Re:Programování
« Odpověď #29 kdy: 05. Září 2011 - 23:44:55 »
Hodím to do tohoto tématu... Zdá se mě blbost na můj požadavek zakládat nové téma...

Mám otázku: Pod jakou licencí mám zveřejňovat své programy a kde tu licenci mohu najít? Programuju v C# a jedná se mě o to, že moje programy jsou všechny freeware, ale nejsou opensource (zdrojáky mám jenom já), může je používat prakticky kdokoliv (jak právnická a nebo fyzické osoba), ale jen v tom případě, že nikterak se nesnaží hackovat/modifikovat moje programy.