hmm.. uvidíme jak to vyjde.. já budu mít cestu hlavně dole.. Nara a jedno město poblíž.. taky potřebuju aby jedno kino v Osace konečně aktualizovalo program, ať mám podle čeho plánovat.. ^_^
a další tři..
Tokyo - WALLOP a jedna rada - den 4.
Tokyo - setkání a Gundam v Odaibě - den 5.
Osaka - příjezd - den 6.
Koukám. že počasí moc nepřeje... Jakmile je řeč o kombinaci Japonsko x déšť, tak si hned vzpomenu, jak jsem chtěl v Kyotu navštívit Kinkakuji... Bylo už pozdě odpoledne a stíhal jsem to jen tak tak před zavíračkou... Už jsem byl kousek od cíle, když v tom se najednou z ničeho nic spustila průtrž mračen... Ačkoliv jsem se pokoušel schovat pod jakýkoliv přístřešek (telefoní budka i autobusové zastávky byly ihned strategicky obsazeny místním obyvatelstvem), tak jsem skončil zlitej, jak kdybych zrovna vylezl ze sprchy... Po té co déšť ustal, jsem pokračoval na žmach promočenej k pokladnám u vstupu, kde jsem vesele zjistil, že jsem zapomněl peněženku i s penězma v mém hotelu, který byl až u nádraží (cca. 20-30 minut cesty MHD)... To prostě jednoho nadchne... Naštěstí jsem si to vynahradil hned dopoledne následujícího slunečného dne, ve kterém zlatý chrám nádherně zářil...
Zajímalo by mě, na kolik tě vyšla letenka Tokyo --> Osaka... Když jsem se vracel z Osaky zpět severovýchodním směrem, tak pro mě byl Shinkansen jasnou volbou... Sice jsem si ani vybírat nemohl, protože jsem nejel až do Tokya, ale vystupoval jsem už na nádraží Odawara, kde jsem přesedal na místní linku a šinul si to směr Sakuragichoo (Yokohama), ale i kdybych možnost volby měl, tak jakož to bývalý ortodoxní vláčkař bych si prostě takovou příležitost nemohl nechat ujít, nemluvě o krásné krajině, kterou se člověk může kochat i při rychlosti až 300 km/h... Proto jsem se nikdy o ceny Japosnkých vnitrostátních letů nezajímal, nicméně mi přijde jejich srovnání s cenami Shinkansenu jako zajímavé téma...
Teď už vice méně pod čarou pro ty, které to zajímá...
Dalším mým důvodem pro vlak je moje neschopnost dodržet cokoliv naplánovaného... Proto mi přišla velice vhod téměř až neuvěřitelná frekvence odjezdů Shinkasenů z Osaky směr Tokyo, která bez problémů překoná většinu linek MHD v ČR... Sice většina těchto vlaků jsou Nozomi a Hikari, kde může mít člověk bez místenky problém najít místo k sezení (ve špičce téměř nemožné), ale když pak přijede téměř liduprázdná Kodoma, kde si v klidu sednete hned do první řady sedadel za nebo před stěnu oddělující dveřní prostor (mezi touto stěnou a první či poslední řadou sedadel každého vozu je spousta místa, kam se dá bez problému uložit i kufr větších rozměrů), a využijete cestu k odpočinku a relaxaci při pohledu na ubíhající krajnu, tak vám ty necelé 4 hodiny, než Kodoma dojede z Osaky do Tokya, přijdou jako nic... Pokud však přeci jen preferujete rychlost, tak Hikari jede cestu Shinosaka - Tokyo 3 hodiny a Nozomi to dává za 2 a půl hodiny...
EDIT: Do háje, to jsem se zase rozkecal...
